donderdag 23 september 2010

interview vragen, scenario maken.

Vandaag zijn we begonnen met het vertellen over onze voorbereiding wat we de komende weken willen doe en hoe we het kunnen bereiken. Ook hebben we gekeken naar wat we allemaal al hebben gedaan.

Daarna hebben we vragen gemaakt voor de interview die we gaan houden met de directrice, leraren, de leerlingen en de bewakers/conciërges. Daar hebben Melek, nora en ik aan gewerkt. Younes en Silavana hebben zich vooral weer bezig gehouden met de camera.

Alexandra had zich vooral bezig gehouden met het maken van de scenario.


Interview vragen:

Open vragen

Directeur:
1. Wat vind u van onze school?
2. Wat zijn u willen veranderen aan deze school?
3. bent u tevreden over de schoolresultaten?
4. wat vind u van de verschillende schoolmethodes van de school?
5. zijn er problemen op het City+ college, zo ja welke?
6. Wat doet u voor werk?

Leerlingen:
1. Wat vind je van het City+ college?
2. Wat zou je willen veranderen aan onze school en wat wil je zo houden?
3. Ben je tevreden over jou school resultaten?
4. Wat vind je van de lesmethodes?
5. Wat vind je van de docenten?

Leerkracht:
1. Wat vind je van het City+ college?
2. Wat vind u van de leerlingen?
3. Wat denkt u nodig te hebben voor betere schoolprestaties/resultaten?
4. Hoe gaat u als docent om met andere collega’s
5. Wat vind u van de nieuwe directrice?

Medewerkers/conciërges/bewaker:
1. Wat vind u van de nieuwe directrice?
2. Wat zou u willen veranderen aan de school?
3. Hoe gaat u om met andere collega’s?
4. Wat vind u van het werk dat u doet?
5. Hoe zou u de werksfeer kunnen verbeteren?


Gesloten vragen

Directrice:
1. Hoelang werkt u hier?
2. Vind u dat de docenten goed les geven?
3. Komt u weleens kijken hoe het in de lessen gaat?
4. Komt u weleens in de aula om te communiceren met de leerlingen?
5. Heeft u een goede band met de leerlingen?
6. heeft u ook een goede band met de docenten?

Leerkracht:
1. vind u dat door de komst van de nieuwe directrice veel veranderd is binnen de school?
2. Wat vind u van de directrice?
3. heeft u een eigen lokaal?
4. Wat vind u van de nieuwe bewaker?
5. Zijn er veranderingen op onze school in vergelijking met vorige jaren?

Leerlingen
1. Hoe oud ben je?
2. Hoe lang zit je hier op school?
3. Vind je het hier leuk op school?
4. Zijn de docenten aardig?
5. Leer je wat tijdens de lessen of vind je het tijdverspilling?

Bewakers/conciërges
1. Mag u de nieuwe directrice?
2. Kunt u goed omgaan met de docenten?
3. Wat vind u van de leerlingen? En heeft u goede band met de leerlingen?
4. Is het leuk om hier te werken?
5. Hoe lang werkt u hier?

Deel scenario:

Titel: Slecht onderwijs, klopt dat?

FADE IN:

EXT: VOOR DE SCHOOL – DAY

We beginnen met een kleine rondleiding door de schilderswijk.En daarna gaan we naar het City + college.We beginnen met een scène waarbij je de voorkant van de school ziet.Dan gaan we naar binnen.

INT: IN DE SCHOOL -FIRST DAY

WE ZIJN IN DE SCHOOL.

We filmen dan de hele school van binnen.We beginnen in de aula en gaan zo naar de 2e verdieping.(Dit laten we versneld zien.)Dan gaan we nog een keer naar de aula en filmen we de situatie daar.We vragen aan leerlingen wat ze aan het doen zijn.(We vragen ook hun naam,leerjaar enz.)Dan interviewen we verschillende leerlingen uit verschillende leerjaren.(Dus onderbouw en bovenbouw en ook jongens en meisjes zodat we een goed idee krijgen van de leerlingen op het City+ college.)Die vragen staan in ons ‘’interview plan’’’.Een van de vragen zijn o.a:wat vind je van de school,zijn er dingen die verbeterd kunnen worden,heerst er geen goede sfeer op school?

INT: NAAMLOZEN LOPEN NAAR BOVEN– DAY

We interviewen ook de conciërges.We stellen ze verschillende vragen.Persoonlijke vragen en ook vragen over de school.We stellen de leraren dezelfde vragen en ook de directie stellen we die vragen.(In welke volgorde we dat gaan doen weten we nog niet.)Vervolgens gaan we verschillende klassen binnen.(welke weten we nog niet)Onderbouw en Bovenbouw.Hier kijken we hoe het in de les gaat.(we maken wel afspraken met de leraren maar we willen onverwachts binnenkomen zodat we een goed beeld krijgen van de normale les.)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten